W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt
Sąd Okręgowy w Warszawie

al. "Solidarności" 127
00-898 Warszawa
tel. 22 440 80 00 
e-mail: boi@warszawa.so.gov.pl

NIP 527 20 26 252
VAT UE:  PL 527 20 26 252


ul. Czerniakowska 100

tel. 22 440 03 00 


ul. Płocka 9

tel. 22 440 50 00

Rejestr Funduszy Inwestycyjnych

Spis wszystkich funduszy inwestycyjnych funkcjonujących w Polsce prowadzi:

VII Wydział Cywilny Rejestrowy Sądu Okręgowego w Warszawie,
al. "Solidarności" 127

00-898 Warszawa

Podstawa prawna

- Działalność Funduszy Inwestycyjnych reguluje ustawa z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 146 poz. 1546 z późn. zm.).

- Sposób prowadzenia rejestru funduszy inwestycyjnych, wzór tego rejestru oraz szczegółowy tryb postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy inwestycyjnych reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 października 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 226 poz. 2294).


Wpis do rejestru funduszy inwestycyjnych 

Dla każdego funduszu inwestycyjnego prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.

Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

  1. numer kolejny wpisu;
  2. nazwa, rodzaj, konstrukcja i typ funduszu, numer identyfikacyjny - REGON, a w przypadku: funduszu powiązanego - również nazwa, rodzaj i numer wpisu w rejestrze funduszu podstawowego; funduszu z wydzielonymi subfunduszami - również nazwy poszczególnych subfunduszy;
  3. cel inwestycyjny i czas trwania funduszu, a w przypadku funduszu z wydzielonymi subfunduszami cel inwestycyjny odrębnie dla każdego subfunduszu;
  4. firma, siedziba i adres towarzystwa funduszy inwestycyjnych, sposób jego reprezentowania, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz oznaczenie sądu prowadzącego rejestr;
  5. informacja o rozpoczęciu, zawieszeniu lub wznowieniu działalności przez radę inwestorów oraz lista jej członków, wzmianka o działaniu w funduszu zgromadzenia inwestorów;
  6. członkowie zarządu towarzystwa funduszy inwestycyjnych, prokurenci oraz pełnomocnicy, którym udzielono pełnomocnictwa ogólnego do reprezentowania funduszu;
  7. firma lub nazwa, siedziba i adres depozytariusza;
  8. wzmianka o statucie funduszu oraz jego zmianach, ze wskazaniem tych zmian;
  9. liczba certyfikatów inwestycyjnych wszystkich emisji, nazwa serii oraz liczba certyfikatów inwestycyjnych danej serii (w przypadku funduszu inwestycyjnego zamkniętego);
  10. informacja o przejęciu zarządzania funduszem, przekształceniu funduszu, rozpoczęciu połączenia z innym funduszem (ze wskazaniem, czy fundusz jest funduszem przejmującym, czy przejmowanym), wzmianka o otwarciu likwidacji funduszu oraz dane likwidatorów;
  11. data dokonania wpisu i podpis sekretarza sądu lub imię i nazwisko sekretarza sądu dokonującego wpisu w systemie, o którym mowa w § 7 ust. 1;
  12. data wykreślenia funduszu z rejestru;
  13. uwagi.

Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego funduszu prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.

Dostęp do Rejestru Funduszy Inwestycyjnych

Informacje o rejestrze funduszach inwestycyjnych:
- pod nr. tel.: 22 440 80 00

- w Czytelni akt przy al. "Solidarności" 127, nr pokoju 11

Rejestr zawiera aktualne informacje dotyczące w szczególności rodzaju funduszu inwestycyjnego, jego organów i statutu oraz celu inwestycyjnego, a także zmian sytuacji prawnej i organizacyjnej funduszu inwestycyjnego.

Rejestr funduszy inwestycyjnych jest jawny.

Każdemu przysługuje prawo wglądu do rejestru w tym również do dokumentów stanowiących podstawę wpisu. Powyższe dokumenty przegląda się w czytelni sądu.

Istnieje możliwość przeglądania elektronicznych rejestrów w godzinach pracy Czytelni akt Sądu Okręgowego w Warszawie, pokój 11 (parter, korytarz G).

Zaświadczenia i odpisy z rejestru wydawane są osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.

Powiadom znajomego