W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt
Sąd Okręgowy w Warszawie

al. "Solidarności" 127
00-898 Warszawa
tel. 22 440 80 00 
e-mail: boi@warszawa.so.gov.pl

NIP 527 20 26 252
VAT UE:  PL 527 20 26 252


ul. Czerniakowska 100

tel. 22 440 03 00 


ul. Płocka 9

tel. 22 440 50 00

XIII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych

Sekretariat:
ul. Płocka 9
01-231 Warszawa
pok. 318
tel. 22 440 52 12

Informacji odnośnie spraw prowadzonych przez wydział udziela Biuro Obsługi Interesantów:
tel.
22 440 50 00
e-mail:  boi.plocka@warszawa.so.gov.pl

 

Przewodniczący wydziału: SSO Dorota Opiłowska-Starzec pok.319.

Zastępca Przewodniczącego wydziału: SSO Artur Fryc

Kierownik sekretariatu: Ewelina Brzoza-Burzyńska pok. 318


Sekretariat Sekcji ds. odwołań od decyzji zmniejszających wysokość emerytur i rent byłym funkcjonariuszom pełniącym służbę na rzecz totalitarnego państwa 

Kierownik Sekcji: SSO Krzysztof Kopciewski pok. 135

Kierownik Sekretariatu Sekcji: Karolina Jasiorowska-Czernik pok. 122
ul. Przyokopowa 33
tel. 22 440 52 64
adres do korespondencji:
ul. Płocka 9
01-231 Warszawa

Przeglądanie akt XIII Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Sekcji ds. odwołań od decyzji zmniejszających wysokość emerytur i rent byłym funkcjonariuszom pełniącym służbę na rzecz totalitarnego państwa od dnia 1 września 2022r. możliwe będzie w Czytelni akt przy ul. Płockiej 9. 

Złożenie zamówienia na akta do Czytelni akt możliwe jest pod nr. tel. 22 440 50 00, e-mail: boi.plocka@warszawa.so.gov.pl lub za pośrednictwem Formularza zamawiania akt z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.


                                                                                           KOMUNIKAT

W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi trybu składania odwołań od decyzji Dyrektora ZER MSWiA Sąd Okręgowy w Warszawie XIII Wydział Ubezpieczeń Społecznych informuje, że zgodnie z art. 4779§1 k.p.c. odwołania od decyzji organów rentowych wnosi się na piśmie do organu, który wydał decyzję lub orzeczenie, lub do protokołu sporządzonego przez ten organ, w terminie miesiąca od dnia doręczenia decyzji lub orzeczenia.

Pełna treść pouczenia w tym zakresie znajduje się na odwrocie decyzji organu emerytalnego.

Wniesienie odwołania bezpośrednio do Sądu wydłuża czas postępowania, z uwagi na konieczność przesłania niniejszego odwołania do organu, który wydał decyzję celem sporządzenia odpowiedzi na odwołanie oraz nadesłanie akt emerytalno-rentowych do Sądu.

 

 


Zakres działania:

XIII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych — do rozpoznawania spraw z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych z obszaru właściwości tego Sądu, a także spraw zagranicznych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Biura Rent Zagranicznych, spraw z Biura Emerytalnego Służby Więziennej, Wojskowego Biura Emerytalnego i Zakładu Emerytalno-Rentowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, w tym do rozpoznawania odwołań od decyzji Zakładu Emerytalno-Rentowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji zmniejszających wysokość emerytur i rent byłym funkcjonariuszom pełniącym służbę na rzecz totalitarnego państwa na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. poz. 2270).

 

Powiadom znajomego