W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Sąd Okręgowy w Warszawie

al. "Solidarności" 127
00-898 Warszawa
tel. 22 440 80 00
fax 22 440 70 31 
e-mail: boi@warszawa.so.gov.pl

NIP 527 20 26 252

ul. Czerniakowska 100
tel. 22 440 03 00 

ul. Płocka 9
tel. 22 440 50 00

Kontakt
Sąd Okręgowy w Warszawie

al. "Solidarności" 127
00-898 Warszawa
tel. 22 440 80 00
fax 22 440 40 10
e-mail: boi@warszawa.so.gov.pl

NIP 527 20 26 252

ul. Czerniakowska 100
tel. 22 440 03 00 

ul. Płocka 9
tel 22 440-50-00

Skargi i wnioski

XML

Treść

Procedura przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych – Rozdział 5a
    Plik do pobrania  – wyciąg z ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (dokument doc, rozmiar 51,5 KB)
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych
    Plik do pobrania – tekst rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 r. w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych (dokument doc, rozmiar 47,7 KB)


Organ właściwy do rozpatrzenia skargi/wniosku

Właściwy organ określa artykuł 41b Ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych

Artykuł 41b

paragraf 1. Organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczących działalności sądu, jest prezes sądu

paragraf 2. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu okręgowego i sądu rejonowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu okręgowego. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu apelacyjnego i sądu okręgowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu apelacyjnego.

 

Wymogi formalne skargi/wniosku

Skarga/wniosek powinny zawierać:

  • datę wniesienia skargi/wniosku
  • imię i nazwisko wnoszącego skargę/wniosek
  • adres wnoszącego skargę/wniosek
  • zwięzłą treść skargi/wniosku
  • sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie sądu, którego dotyczy skarga/wniosek.

Skargi i wnioski nie podlegające rozpatrzeniu.

  • nie podlegają rozpatrzeniu  skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądu, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.
  • nie podlegają rozpatrzeniu skargi zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe. Skarżący lub wnioskodawca zostanie powiadomiony o przyczynach pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.

 

Wnoszenie skarg/wniosków

Skargę/wniosek można złożyć w następujący sposób:

  • na piśmie - pocztą, adresując:

Prezes Sądu Rejonowego

dla Warszawy - Śródmieścia w Warszawie

ul. Marszałkowska 82

00 - 517 Warszawa

  • na piśmie  składając w Biurze Podawczym Sądu przy ul. Marszałkowskiej 82 - wejście od ul. Żurawiej (parter)
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: srs@warszawa-srodmiescie.sr.gov.pl

wzór skargi/wniosku (dokument pdf, rozmiar132 KB)

wzór skargi/wniosku  (dokument doc, rozmiar 32,5 KB)

 

  • ustnie do protokołu  - przyjmowane są przez pracowników Oddziału Administracyjnego tutejszego Sądu - pokój 129 i 169.

wzór protokołu (dokument pdf, rozmiar 109 KB)

wzór protokołu (dokument doc, rozmiar 30,5 KB)

Termin rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki. Termin na załatwienie skargi i wniosku wynosi miesiąc, licząc od daty ich wpływu lub uzupełnienia.

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w zakładce ochrona danych osobowych.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane