Elektroniczna skrzynka podawcza
Wersja strony w formacie XMLElektroniczna Skrzynka Podawcza Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie
Od dnia 1 maja 2008 roku organy władzy publicznej zobowiązane są do przyjmowania dokumentów w postaci elektronicznej. W celu umożliwienia szybszego załatwienia spraw w urzędach i instytucjach publicznych Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, jako właściwy do spraw informatyzacji, stworzył platformę internetowej wymiany dokumentów elektronicznych ePUAP.
W celu wniesienia pisma w formie dokumentu elektronicznego konieczne jest:
- posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP - http://epuap.gov.pl (konto jest bezpłatne);
- posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisanie pisma za pomocą profilu zaufanego.
Całkowita maksymalna wielkość dokumentów wraz z załącznikami wynosi 5 MB. Akceptowane formaty załączników: .pdf, .doc, .docx, .odt, .txt, .rtf, ,xls, .xslx, .ods, .csv, .jpg, .gif, .tif,, .png
Dokumenty oraz załączniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Elektroniczna skrzynka podawcza umożliwia składanie pism w formie dokumentu elektronicznego jedynie w sprawach, w których zastosowanie ma ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 j.t.), np. skarg lub wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
W związku z brakiem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 125 § 21 ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku - Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2019.1460 j.t.), w chwili obecnej nie ma możliwości wnoszenia do Sądu Rejonowego dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie pism procesowych w formie elektronicznej.
Pisma procesowe wniesione drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP nie wywołają skutków prawnych.
Zakres i warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP regulują:
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 roku w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U.2019.1969 j.t.)
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U.2018.180 j.t.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2020.346 j.t.)