Ekektroniczna skrzynka podawcza
Wersja strony w formacie XMLUprzejmie informujemy, iż możliwe jest wnoszenie pism w formie dokumentów elektronicznych do Sądu Rejonowego w Piasecznie za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. UWAGA: nie dotyczy to pism procesowych składanych w postępowaniu cywilnym lub karnym).
Tutaj można przejść do strony Elektronicznej Skrzynki Podawczej.
I
Możliwość wnoszenia pism w formie dokumentów elektronicznych do Sądu Rejonowego w Piasecznie:
- dotyczy wyłącznie składania pism w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego (Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Dz. U. 00.98.1071 z późn. zm.), w tym skarg i wniosków, wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- nie dotyczy pism procesowych, w tym m.in. pozwów, wniosków i wszelkich oświadczeń.
UWAGA: w razie wniesienia pisma procesowego w formie dokumentu elektronicznego będzie ono obarczone brakem formalnym w postaci braku własnoręcznego podpisu, co spowoduje konieczność wezwania autora pisma listem poleconym do własnoręcznego podpisania pisma w terminie tygodniowym pod rygorem zwrotu (albo odrzucenia).
Uchwała
Sądu Najwyższego
z dnia 23 maja 2012 r.
III CZP 9/12
1. Wniesienie środka odwoławczego drogą elektroniczną jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy przepis szczególny tak stanowi (art. 125 § 2; obecnie art. 125 § 21 k.p.c.).
2. Wydruk niedopuszczalnego środka odwoławczego wniesionego drogą elektroniczną może być potraktowany jako środek odwoławczy niewniesiony tą drogą, jeżeli usunięty zostanie brak podpisu (art. 130 § 1 w związku z art. 126 § 1 pkt 4 k.p.c.); datą wniesienia tego środka do sądu jest wtedy data wykonania wydruku (art. 130 § 3 k.p.c.).
OSNC 2012/11/128, www.sn.pl, Biul.SN 2012/5/9
II
W obecnym stanie prawnym pismo procesowe wniesione drogą elektroniczną nie wywołuje skutków prawnych. Możliwe jest składanie skarg, zażaleń i innych pism poza właściwym postępowaniem sądowym (cywilnym lub karnym).
III
W celu wniesienia pisma w formie dokumentu elektronicznego do Sądu Rejonowego w Piasecznie niezbędne jest:
- dysponowanie bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lub posiadanie profilu zaufanego w portalu ePUAP
- posiadania konta użytkownika na platformie ePUAP (założenie konta jest bezpłatne),
- wypełnienie formularza udostępnionego w ramach Elektronicznej Skrzynki Podawczej Sądu Rejonowego w Piasecznie na platformie ePUAP.
IV
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Sądu Rejonowego w Piasecznie:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub Profilem Zaufanym na platformie ePUAP.
- Całkowita wielkość dokumentów wraz z załącznikami nie może przekroczyć 3,5 MB.
- Akceptowane formaty załączników to:
- doc, rtf, txt, odt
- xls, ods, csv
- gif, tif, bmp, jpg
V
Elektroniczna Skrzynka Podawcza działa zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 listopada 2006 roku w sprawie sporządzania i doręczania pism w formie dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 227 poz. 1664).