Biuro Obsługi Interesantów oraz Czytelnia Akt
Wersja strony w formacie XMLBiuro Obsługi Interesantów oraz Czytelnia Akt
KOMUNIKAT
Uprzejmie informujemy, że z uwagi na bardzo trudną sytuację kadrową tutejszego Sądu mogą występować utrudnienia w obsłudze interesantów oraz wydłużenie czasu oczekiwania na połączenie telefoniczne.
Informujemy, że w Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie został uruchomiony Automatyczny System udzielania podstawowych informacji o statusie spraw, które są rozpoznawane w Wydziałach tutejszego Sądu, z wyłączeniem spraw z V Wydziału Wykonywania Orzeczeń.
Automatyczny System udzielania informacji działa całodobowo pod numerami telefonów BOI.
Informujemy, że w obecnym stanie prawnym w postępowaniu sądowym pisma, wnioski i oświadczenia nie mogą być wnoszone drogą elektroniczną. Taki sposób przesłania pism nie wywołuje skutków prawnych.
Informacja o podatkach od spadków i darowizn. (dokument PDF, rozmiar 213 KB)
Ankieta oceny satysfakcji Interesanta
Uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza migowego podczas załatwiania sprawy w Biurze Obsługi Interesanta Sądu. Obsługa Online prowadzona jest w języku PJM – Polski Język Migowy oraz SJM – System Językowo – Migowy. Rozwiązanie jest bezpłatne.
Pomoc dotyczy wyłącznie spraw załatwianych osobiście w Biurze Obsługi Interesantów Sądu w godzinach przyjęć Interesantów. W tym celu należy zgłosić się do pracownika Biura Obsługi Interesantów Sądu, który umożliwi przeprowadzenie rozmowy za pośrednictwem tłumacza.
Jednocześnie informujemy, że korzystanie z aplikacji nie zastępuje tłumacza przysięgłego języka migowego w procesie sądowym.
Portal informacyjny - po szczegóły zapraszamy do zakładki Portal Informacyjny.
Informacje Interesantom Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie udzielane są wyłącznie w Biurze Obsługi Interesantów znajdującym się na parterze bud. „C” w holu głównym Sądu przy ul. Kocjana 3.
Akta sądowe udostępniane są do wglądu w Czytelni Akt mieszczącej się na parterze bud. „C” w sali nr 31.
Interesanci zgłaszający się osobiście, w tym adwokaci i radcy prawni, obsługiwani są w porządku wynikającym z kolejności zgłaszania się.
Biuro Obsługi Interesantów
Godziny przyjęć:
- w poniedziałki 8:30-18:00 (ostatni numerek wydawany jest o godzinie 17:45)
- od wtorku do piątku 8:30-15:30 (ostatni numerek wydawany jest o godzinie 15:25)
Kierownik Biura Obsługi Interesantów, w tym Czytelni Akt: Jolanta Jankowska, tel. (22) 328 6033
BOI udziela informacji Interesantom zgłaszającym się:
I.Osobiście
II. Telefonicznie pod numerami: (22) 328 60 30
III. Drogą elektroniczną na adres boi@srzoliborz.pl
Zgodnie z § 123, § 124, § 125 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2019 r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz.U.2019 poz.1141)
§ 123.
1. Pracownicy sądów pod numerami telefonów wskazanymi jako numery kontaktowe udzielają telefonicznie bez ustalania tożsamości osób telefonujących następujących informacji jawnych o toczących się sprawach:
1) tożsamych z udostępnianymi na wokandzie sądowej; w sytuacji przewidzianej w § 93 ust. 4 ujawnia się dane przeznaczone do zamieszczenia na wokandzie;
2) o terminie i sposobie rozstrzygnięcia sprawy.
2. Udzielenie informacji, o których mowa w ust. 1, następuje po wskazaniu przez osobę telefonującą:
1) sygnatury albo,
2) oznaczenia stron lub co najmniej jednego uczestnika postępowania nieprocesowego i przedmiotu sprawy.
3. Pracownik udzielający informacji powinien przedstawić się osobie telefonującej, podając imię i nazwisko oraz zajmowane stanowisko.
4. Osobie przedstawiającej się jako świadek w danej sprawie udziela się telefonicznie informacji o miejscu i terminie jej przesłuchania, jeżeli skierowano do niej wezwanie do stawiennictwa.
5. Informacji dotyczących spraw, których akta są jawne i powszechnie dostępne, w szczególności dotyczących spraw rozpoznawanych w wydziałach rejestrowych, udziela się bez potrzeby uzyskiwania danych osobowych.
6. Prezes sądu, jeśli warunki techniczne na to pozwalają, może zdecydować o nagrywaniu rozmów telefonicznych kierowanych do sądu.
7. W razie nagrywania rozmów telefonicznych osoba telefonująca jest uprzedzana, przez pracownika sądu lub przez odtworzenie w oczekiwaniu na połączenie odpowiedniego nagrania, o tym, że:
1) rozmowa telefoniczna jest nagrywana;
2) warunkiem kontynuowania rozmowy telefonicznej jest złożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na jej nagrywanie;
3) niezłożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na nagrywanie rozmowy telefonicznej spowoduje przerwanie połączenia.
8. Pracownik sądu przerywa rozmowę telefoniczną, jeżeli osoba telefonująca nie złoży oświadczenia o wyrażeniu zgody na nagrywanie tej rozmowy.
§ 124.
1. Osoba będąca stroną, innym uczestnikiem postępowania, ich przedstawicielem, pełnomocnikiem albo obrońcą może uzyskiwać inne niż określone w § 123 ust. 1 informacje o toku postępowania w sprawie, do których uzyskania uprawniona jest ta osoba, bez konieczności osobistego stawiennictwa w sądzie:
1) gdy złoży do sądu zapytanie skierowane drogą elektroniczną, podpisane za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego;
2) jeżeli prześle do sądu zapytanie z adresu poczty elektronicznej, który został uprzednio wskazany przez tę osobę osobiście przed sądem albo urzędnikiem sądowym jako adres służący do otrzymywania informacji jawnych o toczących się sprawach, bądź w piśmie procesowym jako adres służący do otrzymywania informacji jawnych o sprawie wskazanej w piśmie;
3) jeżeli w aparacie telefonicznym sądu wyświetla się numer telefonu, o którym pracownicy sądu mają wiedzę, że należy do oznaczonej osoby, o której mowa w ust. 1, oraz po potwierdzeniu jej tożsamości za pomocą danych takich jak numer PESEL, NIP, REGON, KRS oraz za pomocą innych danych z akt sprawy znanych osobie występującej o udzielenie informacji.
2. W zapytaniu należy podać również swoje imię i nazwisko, nazwę sądu oraz sygnaturę akt sprawy. Odpowiedzi udziela się drogą elektroniczną lub telefoniczną.
3. Jeżeli wskazanie adresu poczty elektronicznej jako adresu do korespondencji, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, lub numeru telefonu następuje w formie ustnej, osoba odbierająca tę informację sporządza notatkę urzędową stwierdzającą ten fakt, chyba że wskazanie nastąpiło do protokołu posiedzenia lub rozprawy. Notatkę urzędową włącza się do akt sprawy.
4. W razie braku możliwości udzielenia odpowiedzi drogą elektroniczną, informuje się o tym osobę kierującą zapytanie.
§ 125.
Na zapytania skierowane do sądu drogą elektroniczną, inne niż te, o których mowa w § 124, podpisane:
1) za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego, należy udzielić informacji drogą elektroniczną, tak jak na zapytanie złożone drogą pisemną, z podpisem własnoręcznym; § 124 ust. 2 stosuje się;
2) innym rodzajem podpisu elektronicznego, niż określony w pkt 1, należy udzielić informacji w zakresie zgodnym z przepisami § 123 ust. 1-5, chyba że istnieje pewność co do tożsamości osoby zwracającej się z zapytaniem z określonego adresu poczty elektronicznej.
Numery faksów:
- BOI fax (22) 328 62 29
- I Wydział Cywilny fax: (22) 328 6501
- II Wydział Cywilny fax: (22) 328 6772
- III Wydział Karny fax: (22) 328 6656
- IV Wydział Karny fax: (22) 328 6552
- V Wydział Wykonywania Orzeczeń fax: (22) 328 6252
- VI Wydział Rodzinny i Nieletnich fax: (22) 328 6531
- VII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych fax: (22) 328 6602
BOI dystrybuuje formularze urzędowe, udostępnia wzory pism sądowych, przyjmuje niektóre wnioski (np. o wydanie odpisu orzeczenia) i wydaje dokumenty zamówione do osobistego odbioru.
Biuro Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych oraz informacji, które naruszałyby przepisy aktów prawnych w tym m.in. o ochronie danych osobowych. BOI nie przedstawia żadnych sposobów rozwiązań zagadnień prawnych w indywidualnych sprawach Interesantów.
Zachęcamy do zapoznania się z programem Ministerstwa Sprawiedliwości "Darmowa Pomoc Prawna" - więcej informacji można uzyskać pod adresem: https://darmowapomocprawna.ms.gov.pl/
Formularze do pobrania
- Podanie o zezwolenie na widzenie (dokument DOC, rozmiar 33KB)
- Dane uzupełniające stron lub pełnomocników (dokument PDF, rozmiar 218KB)
- Odpowiedź na pozew - formularz (dokument PDF, rozmiar 161KB)
- Pełnomocnictwo procesowe dla osoby najbliższej (dokument DOC, rozmiar 26KB)
- Pismo zawierające wnioski dowodowe - formularz (dokument PDF, rozmiar 143KB)
- Wniosek o sporządzenie uzasadnienia w sprawach cywilnych, rodzinnych i pracy (dokument DOC, rozmiar 11,5KB)
- Wniosek o sporządzenie uzasadnienia w sprawach karnych (dokument DOC, rozmiar 27KB)
- Zgłoszenie oskarżyciela posiłkowego (dokument DOC, rozmiar 23KB)
- Wniosek o ustanowienie kuratora dla pozwanego nieznanego miejsca pobytu (dokument DOC, rozmiar 24KB)
- Wniosek o sprostowanie oczywistej omyłki pisarskiej w orzeczeniu (dokument DOC, rozmiar 22,5KB)
Karty usług z wzorami i drukami do pobrania https://wsoi.ms.gov.pl.
Symbol usługi | Nazwa procedury/usługi |
USŁUGI PODSTAWOWE CYWILNE https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-podstawowych/sprawy-cywilne-i-gospodarcze | |
1/K/UP/CiG | Informowanie osób o stanie sprawy |
2/K/UP/CiG | Udostępnianie akt, wykonanie fotokopii |
3/K/UP/CiG | Wydawanie odpisów i kopii dokumentów |
4/K/UP/CiG | Wydawanie zapisu dźwięku/obrazu |
5/K/UP/CiG | Informacja o kosztach, opłatach, zwolnienie z opłat |
6/K/UP/CiG | Informacja dot. ustanowienia pełnomocnika z urzędu |
7/K/UP/CiG | Darmowa pomoc prawna |
8/K/UP/CiG | Usprawiedliwienie nieobecności w sądzie |
9/K/UP/CiG | Zwrot kosztów podróży i utraconego zarobku |
10/K/UP/CiG | Wydanie odpisu orzeczenia z klauzulą wykonalności lub prawomocnego |
11/K/UP/CiG | Portal informacyjny |
12/K/UP/CiG | Skarga na przewlekłość |
13/K/UP/CiG | Wykaz kategorii spraw i właściwość sądów |
14/K/UP/CiG | Mediacje |
15/K/UP/CiG | Lekarze sądowi, biegli, tłumacze |
USŁUGI PODSTAWOWE KARNE https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-podstawowych/sprawy-karne | |
16/K/UP/K | Informowanie o stanie postępowania |
17/K/UP/K | Udostępnianie akt, wykonanie fotokopii |
18/K/UP/K | Wydawanie odpisów i kopii dokumentów |
19/K/UP/K | Wydawanie zapisu dźwięku/obrazu |
20/K/UP/K | Informacja o kosztach, opłatach, zwolnienie z opłat |
21/K/UP/K | Informacja dot. ustanowienia pełnomocnika/obrońcy z urzędu |
22/K/UP/K | Darmowa pomoc prawna |
23/K/UP/K | Usprawiedliwienie nieobecności w sądzie |
24/K/UP/K | Zwrot kosztów podróży i utraconego zarobku |
25/K/UP/K | Wydanie odpisu orzeczenia z klauzulą wykonalności lub prawomocnego |
26/K/UP/K | Portal informacyjny |
27/K/UP/K | Skarga na przewlekłość |
28/K/UP/K | Mediacje |
29/K/UP/K | Lekarze sądowi, biegli, tłumacze |
30/K/UP/K | Krajowy Rejestr Karny (uzyskanie informacji osoby fizyczne, podmioty zbiorowe) |
WYDZIAŁ CYWILNY https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-uzupelniajacych/sady-rejonowe-sprawy-cywilne | |
31/K/UU/SR | Stwierdzenie nabycia spadku |
32/K/UU/SR | Otwarcie i ogłoszenie testamentu |
33/K/UU/SR | Przyjęcie/odrzucenie spadku |
34/K/UU/SR | Dział spadku |
35/K/UU/SR | Zniesienie współwłasności |
36/K/UU/SR | Podział majątku wspólnego |
37/K/UU/SR | Zasiedzenie |
38/K/UU/SR | Zachowek |
39/K/UU/SR | Eksmisja z lokalu mieszkalnego |
40/K/UU/SR | Pozew o zapłatę ( wartość przedmiotu sporu do 75 000 zł.) |
41/K/UU/SR | Pozew o zapłatę w postępowaniu uproszczonym |
42/K/UU/SR | Apelacja |
43/K/UU/SR | Zażalenie |
44/K/UU/SR | Sprzeciw od wyroku zaocznego |
45/K/UU/SR | Sprzeciw od nakazu zapłaty (postępowanie upominawcze) |
46/K/UU/SR | Sprzeciw od Europejskiego Nakazu Zapłaty |
47/K/UU/SR | Zarzuty od nakazu zapłaty (postępowanie nakazowe) |
48/K/UU/SR | Skarga na orzeczenie referendarza |
49/K/UU/SR | Skarga o wznowienie postępowania |
50/K/UU/SR | Skarga na czynność komornika |
WYDZIAŁ KARNY https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-uzupelniajacych/sady-rejonowe-sprawy-karne | |
51/K/UU/SR | Prywatny akt oskarżenia |
52/K/UU/SR | Subsydiarny akt oskarżenia |
53/K/UU/SR | Wyrok łączny |
54/K/UU/SR | Odroczenie wykonania kary pozbawienia wolności |
55/K/UU/SR | Zatarcie skazania |
56/K/UU/SR | Odroczenie wykonania kary ograniczenia wolności |
57/K/UU/SR | Rozłożenie grzywny na raty lub zamiana na pracę społecznie-użyteczną |
58/K/UU/SR | Apelacja |
59/K/UU/SR | Zażalenie |
60/K/UU/SR | Sprzeciw od wyroku nakazowego |
WYDZIAŁ RODZINNY I NIELETNICH https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-uzupelniajacych/sady-rejonowe-sprawy-rodzinne-i-nieletnich | |
61/K/UU/SR | Alimenty |
62/K/UU/SR | Podwyższenie alimentów |
63/K/UU/SR | Obniżenie alimentów |
64/K/UU/SR | Wygaśnięcie obowiązku alimentacyjnego |
65/K/UU/SR | Pozbawienie lub ograniczenie władzy rodzicielskiej |
66/K/UU/SR | Zezwolenie na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem dziecka ( np. zgoda na odrzucenie spadku w imieniu małoletniego) |
67/K/UU/SR | Rozstrzygnięcie w istotnych sprawach dziecka |
68/K/UU/SR | Uregulowanie kontaktów z dzieckiem |
69/K/UU/SR | Ustalenie ojcostwa |
70/K/UU/SR | Zaprzeczenie ojcostwa |
71/K/UU/SR | Ustanowienie rozdzielności majątkowej |
72/K/UU/SR | Przywrócenie władzy rodzicielskiej |
73/K/UU/SR | Zezwolenie na zawarcie związku małżeńskiego z cudzoziemcem |
74/K/UU/SR | Zezwolenie na zawarcie związku małżeńskiego przez małoletnią (powyżej 16 lat) |
WYDZIAŁ PRACY I UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-uzupelniajacych/sady-rejonowe-sprawy-pracy-i-ubezpieczen-spol | |
75/K/UU/SR | Odwołanie od decyzji organów rentowych lub od orzeczeń Wojewódzkich zespołów ds. niepełnosprawności (WZON) |
76/K/UU/SR | Pozew o zapłatę wynagrodzenia |
77/K/UU/SR | Sprostowanie świadectwa pracy |
78/K/UU/SR | Ustalenie istnienia stosunku pracy |
79/K/UU/SR | Pozew o zapłatę wynagrodzenia za godziny nadliczbowe |
80/K/UU/SR | Pozew o zapłatę odszkodowania (rozwiązanie stosunku pracy przez pracodawcę) |
81/K/UU/SR | Pozew o przywrócenie do pracy |
WYDZIAŁ GOSPODARCZY https://wsoi.ms.gov.pl/do-pobrania/karty-uslug-uzupelniajacych/sady-rejonowe-sprawy-gospodarcze | |
82/K/UU/SR | Pozew o zapłatę pomiędzy przedsiębiorcami (wps. do 75 000 zł.) |
83/K/UU/SR | Pozew o zapłatę pomiędzy przedsiębiorcami (postępowanie uproszczone) |
84/K/UU/SR | Uzyskanie odpisów/wyciągów/zaświadczeń z KRS |
85/K/UU/SR | Elektroniczny dostęp do KRS |
Działalność Biura Obsługi Interesantów oraz Czytelni Akt uregulowana została zarządzeniem nr 98/12 (dokument PDF, rozmiar 571 KB) Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie z dnia 20.12.2012 r. Integralną część w/w zarządzenia stanowią regulaminy:
- nr 1 – Regulamin Biura Obsługi Interesantów; (dokument PDF, rozmiar 158KB)
- nr 2 – Regulamin Czytelni Akt (dokument PDF, rozmiar 158KB)
- nr 3 – Aneks numer 2 z 11 stycznia 2016 roku (dokument PDF, rozmiar 127KB)