Biuro Obsługi Interesantów oraz Czytelnia Akt
Wersja strony w formacie XMLBiuro Obsługi Interesantów oraz Czytelnia Akt
KOMUNIKAT
Uprzejmie informujemy, że z uwagi na bardzo trudną sytuację kadrową tutejszego Sądu mogą występować utrudnienia w obsłudze interesantów oraz wydłużenie czasu oczekiwania na połączenie telefoniczne.
Informujemy, że w Sądzie Rejonowym dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie został uruchomiony Automatyczny System udzielania podstawowych informacji o statusie spraw, które są rozpoznawane w Wydziałach tutejszego Sądu, z wyłączeniem spraw z V Wydziału Wykonywania Orzeczeń.
Automatyczny System udzielania informacji działa całodobowo pod numerami telefonów BOI.
Informujemy, że w obecnym stanie prawnym w postępowaniu sądowym pisma, wnioski i oświadczenia nie mogą być wnoszone drogą elektroniczną. Taki sposób przesłania pism nie wywołuje skutków prawnych.
Informacja o podatkach od spadków i darowizn. (dokument PDF, rozmiar 213 KB)
Ankieta oceny satysfakcji Interesanta
Uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza migowego podczas załatwiania sprawy w Biurze Obsługi Interesanta Sądu. Obsługa Online prowadzona jest w języku PJM – Polski Język Migowy oraz SJM – System Językowo – Migowy. Rozwiązanie jest bezpłatne.
Pomoc dotyczy wyłącznie spraw załatwianych osobiście w Biurze Obsługi Interesantów Sądu w godzinach przyjęć Interesantów. W tym celu należy zgłosić się do pracownika Biura Obsługi Interesantów Sądu, który umożliwi przeprowadzenie rozmowy za pośrednictwem tłumacza.
Jednocześnie informujemy, że korzystanie z aplikacji nie zastępuje tłumacza przysięgłego języka migowego w procesie sądowym.
Portal informacyjny - po szczegóły zapraszamy do zakładki Portal Informacyjny.
Informacje Interesantom Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie udzielane są wyłącznie w Biurze Obsługi Interesantów znajdującym się na parterze bud. „C” w holu głównym Sądu przy ul. Kocjana 3.
Akta sądowe udostępniane są do wglądu w Czytelni Akt mieszczącej się na parterze bud. „C” w sali nr 31.
Interesanci zgłaszający się osobiście, w tym adwokaci i radcy prawni, obsługiwani są w porządku wynikającym z kolejności zgłaszania się.
Biuro Obsługi Interesantów
Godziny przyjęć:
- w poniedziałki 8:30-18:00 (ostatni numerek wydawany jest o godzinie 17:45)
- od wtorku do piątku 8:30-15:30 (ostatni numerek wydawany jest o godzinie 15:25)
Kierownik Biura Obsługi Interesantów, w tym Czytelni Akt: Jolanta Jankowska, tel. (22) 328 6033
BOI udziela informacji Interesantom zgłaszającym się:
I.Osobiście
II. Telefonicznie pod numerami: (22) 328 60 30
III. Drogą elektroniczną na adres boi@srzoliborz.pl
Zgodnie z § 123, § 124, § 125 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2019 r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz.U.2019 poz.1141)
§ 123.
1. Pracownicy sądów pod numerami telefonów wskazanymi jako numery kontaktowe udzielają telefonicznie bez ustalania tożsamości osób telefonujących następujących informacji jawnych o toczących się sprawach:
1) tożsamych z udostępnianymi na wokandzie sądowej; w sytuacji przewidzianej w § 93 ust. 4 ujawnia się dane przeznaczone do zamieszczenia na wokandzie;
2) o terminie i sposobie rozstrzygnięcia sprawy.
2. Udzielenie informacji, o których mowa w ust. 1, następuje po wskazaniu przez osobę telefonującą:
1) sygnatury albo,
2) oznaczenia stron lub co najmniej jednego uczestnika postępowania nieprocesowego i przedmiotu sprawy.
3. Pracownik udzielający informacji powinien przedstawić się osobie telefonującej, podając imię i nazwisko oraz zajmowane stanowisko.
4. Osobie przedstawiającej się jako świadek w danej sprawie udziela się telefonicznie informacji o miejscu i terminie jej przesłuchania, jeżeli skierowano do niej wezwanie do stawiennictwa.
5. Informacji dotyczących spraw, których akta są jawne i powszechnie dostępne, w szczególności dotyczących spraw rozpoznawanych w wydziałach rejestrowych, udziela się bez potrzeby uzyskiwania danych osobowych.
6. Prezes sądu, jeśli warunki techniczne na to pozwalają, może zdecydować o nagrywaniu rozmów telefonicznych kierowanych do sądu.
7. W razie nagrywania rozmów telefonicznych osoba telefonująca jest uprzedzana, przez pracownika sądu lub przez odtworzenie w oczekiwaniu na połączenie odpowiedniego nagrania, o tym, że:
1) rozmowa telefoniczna jest nagrywana;
2) warunkiem kontynuowania rozmowy telefonicznej jest złożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na jej nagrywanie;
3) niezłożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na nagrywanie rozmowy telefonicznej spowoduje przerwanie połączenia.
8. Pracownik sądu przerywa rozmowę telefoniczną, jeżeli osoba telefonująca nie złoży oświadczenia o wyrażeniu zgody na nagrywanie tej rozmowy.
§ 124.
1. Osoba będąca stroną, innym uczestnikiem postępowania, ich przedstawicielem, pełnomocnikiem albo obrońcą może uzyskiwać inne niż określone w § 123 ust. 1 informacje o toku postępowania w sprawie, do których uzyskania uprawniona jest ta osoba, bez konieczności osobistego stawiennictwa w sądzie:
1) gdy złoży do sądu zapytanie skierowane drogą elektroniczną, podpisane za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego;
2) jeżeli prześle do sądu zapytanie z adresu poczty elektronicznej, który został uprzednio wskazany przez tę osobę osobiście przed sądem albo urzędnikiem sądowym jako adres służący do otrzymywania informacji jawnych o toczących się sprawach, bądź w piśmie procesowym jako adres służący do otrzymywania informacji jawnych o sprawie wskazanej w piśmie;
3) jeżeli w aparacie telefonicznym sądu wyświetla się numer telefonu, o którym pracownicy sądu mają wiedzę, że należy do oznaczonej osoby, o której mowa w ust. 1, oraz po potwierdzeniu jej tożsamości za pomocą danych takich jak numer PESEL, NIP, REGON, KRS oraz za pomocą innych danych z akt sprawy znanych osobie występującej o udzielenie informacji.
2. W zapytaniu należy podać również swoje imię i nazwisko, nazwę sądu oraz sygnaturę akt sprawy. Odpowiedzi udziela się drogą elektroniczną lub telefoniczną.
3. Jeżeli wskazanie adresu poczty elektronicznej jako adresu do korespondencji, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, lub numeru telefonu następuje w formie ustnej, osoba odbierająca tę informację sporządza notatkę urzędową stwierdzającą ten fakt, chyba że wskazanie nastąpiło do protokołu posiedzenia lub rozprawy. Notatkę urzędową włącza się do akt sprawy.
4. W razie braku możliwości udzielenia odpowiedzi drogą elektroniczną, informuje się o tym osobę kierującą zapytanie.
§ 125.
Na zapytania skierowane do sądu drogą elektroniczną, inne niż te, o których mowa w § 124, podpisane:
1) za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego albo podpisu osobistego, należy udzielić informacji drogą elektroniczną, tak jak na zapytanie złożone drogą pisemną, z podpisem własnoręcznym; § 124 ust. 2 stosuje się;
2) innym rodzajem podpisu elektronicznego, niż określony w pkt 1, należy udzielić informacji w zakresie zgodnym z przepisami § 123 ust. 1-5, chyba że istnieje pewność co do tożsamości osoby zwracającej się z zapytaniem z określonego adresu poczty elektronicznej.
Numery faksów:
- BOI fax (22) 328 62 29
- I Wydział Cywilny fax: (22) 328 6501
- II Wydział Cywilny fax: (22) 328 6772
- III Wydział Karny fax: (22) 328 6656
- IV Wydział Karny fax: (22) 328 6552
- V Wydział Wykonywania Orzeczeń fax: (22) 328 6252
- VI Wydział Rodzinny i Nieletnich fax: (22) 328 6531
- VII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych fax: (22) 328 6602
BOI dystrybuuje formularze urzędowe, udostępnia wzory pism sądowych, przyjmuje niektóre wnioski (np. o wydanie odpisu orzeczenia) i wydaje dokumenty zamówione do osobistego odbioru.
Biuro Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych oraz informacji, które naruszałyby przepisy aktów prawnych w tym m.in. o ochronie danych osobowych. BOI nie przedstawia żadnych sposobów rozwiązań zagadnień prawnych w indywidualnych sprawach Interesantów.
Zachęcamy do zapoznania się z programem Ministerstwa Sprawiedliwości "Darmowa Pomoc Prawna" - więcej informacji można uzyskać pod adresem: https://darmowapomocprawna.ms.gov.pl/
Formularze do pobrania
- Wniosek o odsłuchanie/wydanie elektronicznego zapisu protokołu rozprawy (dokument DOC, rozmiar 21KB)
- Wniosek o zwrot należności za utracony zarobek (dokument DOC, rozmiar 31KB)
- Wniosek o zwrot kosztów podróży (dokument PDF, rozmiar 183KB)
- Wniosek o nadanie klauzuli wykonalności (dokument DOC, rozmiar 26KB)
- Wniosek o fotokopie i kserokopie (dokument DOC, rozmiar 34,5KB)
- Wniosek o wydanie odpisu orzeczenia (dokument DOC, rozmiar 34KB)
- Podanie o zezwolenie na widzenie (dokument DOC, rozmiar 33KB)
- Oświadczenie o stanie rodzinnym ustanowienie adwokata (dokument PDF, rozmiar 166KB)
- Oświadczenie o stanie rodzinnym koszty sądowe (dokument PDF, rozmiar 316KB)
- Dane uzupełniające stron lub pełnomocników (dokument PDF, rozmiar 218KB)
- Odpowiedź na pozew - formularz (dokument PDF, rozmiar 161KB)
- Pełnomocnictwo procesowe dla osoby najbliższej (dokument DOC, rozmiar 26KB)
- Pismo zawierające wnioski dowodowe - formularz (dokument PDF, rozmiar 143KB)
- Pozew - formularz (dokument PDF, rozmiar 238KB)
- Pozew wzajemny - formularz (dokument PDF, rozmiar 197KB)
- Sprzeciw od wyroku zaocznego-zarzuty od nakazu zapaty-sprzeciw od nakazu (dokument PDF, rozmiar 162KB)zapłaty - formularz (dokument DOC, rozmiar 67,5KB)
- Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku (dokument DOC, rozmiar 32,5KB)
- Wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu (cywilny) (dokument DOC, rozmiar 25,5KB)
- Wzór - zarzuty od nakazu zapłaty (cywilny) (dokument DOC, rozmiar 26,5KB)
- Wzór apelacja (cywilny) (dokument DOC, rozmiar 38KB)
- Wzór sprzeciw od wyroku zaocznego (cywilny) (dokument DOC, rozmiar 25,5KB)
- Wzór sprzeciwu od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym (dokument DOC, rozmiar 25,5KB)
- Wzór zażalenie (cywilny) (dokument DOC, rozmiar 36,5KB)
- Wniosek o odroczenie wykonania kary pozbawienia wolności (dokument DOC, rozmiar 25KB)
- Wniosek o ustanowienie obrońcy-pełnomocnika z urzędu (dokument DOC, rozmiar 26,5KB)
- Wniosek o sporządzenie uzasadnienia w sprawach cywilnych, rodzinnych i pracy (dokument DOC, rozmiar 11,5KB)
- Wniosek o sporządzenie uzasadnienia w sprawach karnych (dokument DOC, rozmiar 27KB)
- Wniosek o wydanie wyroku łącznego (dokument DOC, rozmiar 24,5KB)
- Wniosek o zatarcie skazania (dokument DOC, rozmiar 25,5KB)
- Wzór apelacja (karny) (dokument DOC, rozmiar 32KB)
- Wzór zażalenie (karny) (dokument DOC, rozmiar 30KB)
- Zgłoszenie oskarżyciela posiłkowego (dokument DOC, rozmiar 23KB)
- Wniosek o ustanowienie kuratora dla pozwanego nieznanego miejsca pobytu (dokument DOC, rozmiar 24KB)
- Wniosek o sprostowanie oczywistej omyłki pisarskiej w orzeczeniu (dokument DOC, rozmiar 22,5KB)
Formularze do pobrania ze strony internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości
http://bip.ms.gov.pl/pl/formularze/
Działalność Biura Obsługi Interesantów oraz Czytelni Akt uregulowana została zarządzeniem nr 98/12 (dokument PDF, rozmiar 571 KB) Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy-Żoliborza w Warszawie z dnia 20.12.2012 r. Integralną część w/w zarządzenia stanowią regulaminy:
- nr 1 – Regulamin Biura Obsługi Interesantów; (dokument PDF, rozmiar 158KB)
- nr 2 – Regulamin Czytelni Akt (dokument PDF, rozmiar 158KB)
- nr 3 – Aneks numer 2 z 11 stycznia 2016 roku (dokument PDF, rozmiar 127KB)