Sąd Okręgowy w Warszawie

al. "Solidarności" 127
00-898 Warszawa
tel. 22 440 80 00
fax 22 440 70 31 
e-mail: boi@warszawa.so.gov.pl

NIP 527 20 26 252

ul. Czerniakowska 100
tel. 22 440 03 00 

ul. Płocka 9
tel. 22 440 50 00

Skargi i wnioski

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Procedura przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego dla Warszawy - Śródmieścia w Warszawie


1.      Organ właściwy do rozpatrzenia skargi/wniosku

Właściwy organ określa art. 41b Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych

Art. 41b

§ 1. Organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczących działalności sądu, jest prezes sądu

§ 2. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu okręgowego i sądu rejonowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu okręgowego. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu apelacyjnego i sądu okręgowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu apelacyjnego.


2.      Wymogi formalne skargi/wniosku

Skarga/wniosek powinny zawierać:

a)    datę wniesienia skargi/wniosku

b)   imię i nazwisko wnoszącego skargę/wniosek

c)    adres wnoszącego skargę/wniosek

d)   zwięzłą treść skargi/wniosku

e)    sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie sądu, którego dotyczy skarga/wniosek.


3.      Skargi i wnioski nie podlegające rozpatrzeniu.

a)    nie podlegają rozpatrzeniu  skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądu, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.

b)   nie podlegają rozpatrzeniu skargi zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe. Skarżący lub wnioskodawca zostanie powiadomiony o przyczynach pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.


4.      Wnoszenie skarg/wniosków

Skargę/wniosek można złożyć w następujący sposób:


a)    na piśmie - pocztą, adresując:


Prezes Sądu Rejonowego

dla Warszawy - Śródmieścia w Warszawie

ul. Marszałkowska 82

00 - 517 Warszawa


b)   na piśmie - w Biurze Podawczym Sądu przy ul. Marszałkowskiej 82 - wejście od ul. Żurawiej (parter)

c)    za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: srs@warszawa-srodmiescie.sr.gov.pl


wzór skargi/wniosku - stanowi załącznik nr 1

wzór skargi/wniosku - wersja edytowalna


d)   ustnie do protokołu  - przyjmowane są przez pracowników Oddziału Administracyjnego tut. Sądu - pok. 129 i 169.


wzór protokołu - stanowi załącznik nr 2

wzór protokołu - wersja edytowalna


5.      Termin rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki. Termin na załatwienie skargi i wniosku wynosi miesiąc, licząc od daty ich wpływu lub uzupełnienia.


Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij